Intermezzo

Bericht aan hen die mijn blog regelmatig bezoeken en zich afvragen of ik ergens onderweg mijn inspiratie of goesting verloren ben:

Niets is minder waar, lieve mensen, het zit zo: ik zoek naar evenwicht.
Er is het parttime werk, er zijn Man, Poppy en Prins en sinds kort is er een contract bij Prometheus Uitgeverij. Ik schrijf een boek. Het is dat ik niet zo een fan ben van uitroeptekens, maar u mag ze er gerust bijdenken. Of een wolk, en ik erop. Of een wild bonkend hart. Een tripje naar Amsterdam en op de stoep voor de uitgeverij in de zon kijken en haast ontploffen van blijdschap.
Ondertussen ben ik afgedaald naar mijn schrijversstoel en tafel, staan de voeten op de grond en schrijf ik elke vrije minuut aan dat boek. Dat boek. Dat boek! U begrijpt wat ik bedoel: ik zoek naar het evenwicht tussen wat was en dat wat er nu, zo verrassend, nog bij komt, die grote droom die nu misschien dan toch, als ik er maar hard genoeg voor werk, werkelijkheid gaat worden. Met als gevolg dat het hier wat stiller is geworden, dat mijn fragmenten Frankrijk abrupt gestopt zijn, dat mijn leven ongeschreven verder zijn gang gaat. Toch mis ik het, en daarom heb ik me voorgenomen, om toch, zo nu en dan, een tekst te plaatsen. Het zal wat meer kladwerk worden, iets korter ook, iets minder frequent, maar ik kom terug.

 

Reacties

Ik vind het fijn af en toe iets van je te mogen lezen. Dat verkort het wachten op dat andere, dat grote, dat bijzondere...
HansDeZwans zei…
Wacht, ik kan niet volgen. Je hebt een contract bij Prometheus (amai, één van de grote uitgevers) om een boek te schrijven??? Het is toch meestal omgekeerd? Je schrijft een boek en je stuurt het op naar verschillende uitgevers in de hoop dat eentje het zal uitgeven. En die kans is al heel klein heb ik van horen vertellen.
Maar fijn voor jou, succes zou ik zo zeggen.
Fabiola zei…
Ik ben zo blij voor je en zo trots op je!! Je Franse dagboek moet ik nog steeds lezen... ik denk dat de dagen opeens minder uren hebben... Oh wat is het fijn zo'n bericht van je te lezen. Ik zal rustig wachten en dan... dan... als het zover is... vliegensvlug je boek gaan kopen!
Unknown zei…
Bedankt!
@Hans: is inderdaad uitzonderlijk. Op Prometheus komen vier manuscripten per dag aan, waarvan 2 per jaar worden uitgegeven. Dat ze me een contract aanbieden na 2 hoofdstukken is fantastisch, maar ik moet het wel blijven waarmaken. Ik ben er dus nog niet.

Populaire posts van deze blog

Boek: smaakmaker (1)

Oligofreen

Week in stukjes